La Unió Perpètua de les Societats Corals

Fa molts anys que el Museu conserva en els seus fons l’estendard (MB 19326) la procedència del qual és totalment desconeguda, ja que no hi ha cap registre que en testimoniï l’ingrés. L’any 2008, el net de Francesc Flos Calcat, autor del disseny, va fer donació del dibuix del projecte d’estendard (MB 11817) i de la plantilla a mida real del text de l’estendard (MB 11857). Aquesta donació va fer possible l’agrupament d’aquestes tres peces.

Tot plegat té el seu origen en la festa de la unió de les societats corals de Badalona, que es va celebrar el 9 de març de 1895 al Teatre Zorrilla per commemorar la unió de tres de les societats corals de la vila: la Societat Coral i de Socors Mutus Alba, la Societat Coral La Badalonense i la Societat Coral La Palma.

Segons la descripció que es pot llegir al setmanari El Eco de Badalona del 2 de març de 1895, en un intermedi, Pere Viñas Renom va regalar a les societats un magnífic pendó o estendard com a record del llaç d’unió que se celebrava en aquell acte.

Si voleu llegir més informació de l’acte, mireu El Eco de Badalona, del 2 de març de 1895 i del 16 de març de 1895.