La Societat Coral La Badalonense

Seguim aprofitant l’avinentesa de la celebració dels 150 anys de la mort de Josep Anselm Clavé, per mostrar-vos fons que tenim conservats al Museu relacionats amb els Cors Clavé de Badalona.
Avui la protagonista és la Societat Coral La Badalonense.
El 1858 és l’any d’inici d’aquesta societat. Té l’origen en el Coro de Badalona (donat a conèixer el 1854), del qual, l’any 1857, es va escindir un sector que fundà la Societat Coral L’Alba.
El 1858 el cor ingressà a la Societat Euterpe de Cors de Clavé, on es va enregistrar amb el nom de Societat Coral i de Socors Mutus La Badalonense.
Com totes les societats corals, havia començat amb les tertúlies de pescadors, corders i teixidors, que solien acabar entonant cançons populars de l’època.
A principis del segle XX el moviment coral presentava una gran vitalitat, amb l’existència de diverses entitats corals. Totes elles participaven activament en els nombrosos actes (homenatges, inauguracions…) i festivitats (el Corpus, la Festa Major…) que se celebraven a la vila al llarg de l’any.
L’octubre del 1917 La Badalonense inaugurava la seva seu social a l’actual carrer de Francesc Layret, la mateixa que manté encara actualment.
Us mostrem tres estendards d’aquesta societat que conservem al Museu.
0 respostes

Deixa una resposta

Vols unir-te a la conversa?
No dubtis a contribuir!