Ja es poden consultar en línia alguns dels censos i padrons històrics de la ciutat

Ja podeu consultar en línia alguns dels padrons i censos de Badalona més antics que es conserven a l’Arxiu Històric de la Ciutat de Badalona (AHBDN). Una font imprescindible que ara posem a la pàgina web del Museu, a l’abast dels investigadors i del públic en general, interessat en la història de la nostra ciutat.

El Cens de població és la relació de les dades demogràfiques, econòmiques i socials d’una població, en aquest cas, de Badalona. La informació recollida -adreça, noms de les persones, sexe, edat, estat civil, grau d’instrucció i altres dades econòmiques- canvia poc entre els diversos registres. Els censos que es conserven a l’Arxiu Històric de la Ciutat de Badalona van des del segle XIX fins al 1940 però en aquesta primera fase només es podran consultar en línia un cens incomplet datat al segle XIX, i els de 1857 i 1860.

Pel que fa al padró municipal d’habitants és el registre de persones que viuen en el municipi realitzat per l’Ajuntament amb la funció d’acreditar la residència en un domicili concret. A l’AHBDN es conserva un dels padrons més antics de Catalunya, el de l’any 1717, que ara es podrà consultar en línia juntament amb la resta de padrons que es custodien a l’arxiu fins a l’any 1914. La resta de padrons, que arriben fins a l’any 1945, encara no els trobaran al web.

Tot i que tant els censos com els padrons recullen informació dels mateixos habitants, hi ha algunes diferències quant a la seva finalitat i contingut. Mentre que el cens té un caràcter estadístic i es fa a àmbit estatal amb l’objectiu de recollir informació demogràfica i social sobre el nombre i la distribució de la població, els padrons els porten a terme els municipis i tenen una funció purament administrativa.

Amb aquest nou recurs, s’amplia el ventall d’eines per a les persones que vulguin fer recerca, a la vegada que es vetlla per a la conservació d’aquests importants fons històrics, evitant-ne la manipulació que els pots deteriorar.

ANAR A LA PÀGINA DE CONSULTA DELS CENSOS EN LÍNIA

ANAR A LA PÀGINA DE CONSULTA DELS PADRONS EN LÍNIA

• museudebadalona
      museudebadalona says:

Doncs ara ja pots trobar-lo! Tens la relació de documents penjada als dos enllaços del final de la notícia (tant pel que fa als censos com pel que fa als padrons). Molta sort en la recerca!

Respon