« Tots els esdeveniments

Taller per a adults: Un déu per a cada dia

Diumenge 30 de maig, 10:30 h

30 maig 2021 - 10:30 a 12:00

Preu: 6 €. Places limitades

De ben petits aprenem els dies de la setmana i els mesos de l’any, i ens expliquen com funciona el rellotge perquè no arribem tard a l’escola. Però, com s’ho feien a l’antiguitat?

Els nostres avantpassats observaven els moviments de la lluna i del sol, el creixement de les plantes i els moments de pluges o tempestes i enregistraven aquestes dades als primers Calendarium.

El calendari que utilitzem actualment, és un dels millors llegats que ens ha deixat el món romà, i te molt a veure amb el que va manar elaborar Juli Cèsar el 46 aC: el conegut calendari julià. Un calendari molt semblant al nostre però amb algunes singularitats que segur que us sorprendran!

Sabíeu que aquest primer calendari romà tenia 10 mesos i que començava al març, quan s’iniciava el comerç marítim i es reprenien les guerres, que havien quedat suspeses amb l’arribada de l’hivern? I que els noms que donava als dies de la setmana, inspirats en les divinitats romanes, són pràcticament els mateixos que fem servir nosaltres? I sabeu per què, per causa dels romans, hi ha mesos amb 30 dies, d’altres amb 31 i, fins i tot un amb 28?

L’activitat ens aclarirà tots aquests dubtes i ens explicarà, també, un munt d’històries mitològiques i les troballes científiques que van fer els romans i que encara avui s’amaguen al nostre calendari.

Entrades

The numbers below include tickets for this event already in your cart. Clicking "Get Tickets" will allow you to edit any existing attendee information as well as change ticket quantities.
Taller per a adults - Els déus del calendari 30 maig 10:30 h
Màxim 4 entrades per cada compra. En cas de no rebre les entrades, contacteu amb el Museu: 933 841 750.
6,00 IVA inclòs
15 disponibles