Aprofitant que el dia 19 d’octubre el Museu inaugurarà l’exposició Montalegre, sis segles de silenci cartoixà i presentarà el llibre amb el mateix títol, us convidem a fer un tastet publicant un conjunt de fotografies d’aquest cenobi realitzades a les primeres dècades del segle XX, ara fa un segle.

Els fotògrafs P. Cano Barranco i A. Goitia varen publicar tres àlbums amb postals de la cartoixa de Santa Maria de Montalegre, un edifici –deien els mateixos autors- situat a 18 km de Barcelona, a la muntanya de llevant entre Badalona, Tiana i Sant Fost.

Es tracta d’un conjunt d’edificis construïts a l’entorn d’unes dependències comunes i dos grans claustres, tot en un recinte tancat i protegit per una doble muralla, que fa sis segles es va començar a aixecar a la vall de Montalegre, al peu de la Serralada. La comunitat monàstica que hi viu es regeix per l’orde religiós dels germans de Bru de Colònia. Són, doncs, persones lliurades a la vida contemplativa i amb el silenci i la pregària com a valors irrenunciables.

La cartoixa de Montalegre. Imatges d’abans de la guerra