El fons fotogràfic de Josep Cortinas que es conserva a l’Arxiu d’Imatges del Museu de Badalona és ric, extens i de temàtica ben variada.

En aquest àlbum es mostra una faceta de Josep Cortinas: la de retratista. I, també, s’hi mostra com a mitjan segle passat la celebració del Carnaval era ben diferent de l’actual.

A Badalona no es feien comparses ni es veia gent disfressada pel carrer, llevat d’algun petit a qui els pares haguessin vestit el dia de Dijous Gras. El que sí resultava més habitual era assistir al ball de disfresses organitzat per algunes de les entitats culturals i recreatives de la ciutat. Com que la feina de cosir la disfressa havia estat laboriosa, també era un fet habitual anar al retratista i fer-se una fotografia per conservar-la de record.

Josep Cortinas, retratista, i el carnaval