Carregant Esdeveniments

« Tots els esdeveniments

• Aquest esdeveniment ja ha passat.

Les fàbriques perdudes de la façana marítima

Del 26 de maig al 25 de setembre (agost tancat)

26 maig 2022 - 19:00 a 25 setembre 2022 - 19:00

Obert de dimarts a dissabte de 17 a 20 h. Diumenges de 10 a 14 h. Agost tancat.

L’ocupació industrial de la zona de la façana marítima de Badalona es va iniciar a mitjan segle XIX amb l’arribada del ferrocarril, i va perdurar fins a final del segle XX. En aquest moment s’inicien una sèrie de canvis, graduals i alhora profunds, que n’acabaran transformant completament la fesomia i l’ús fins a convertir-la en una zona gairebé irreconeixible, molt diferent de l’època en què hi predominaven els edificis fabrils, amb el fum de les xemeneies i del so de les sirenes que tant l’havien caracteritzat.

L’exposició rememorarà aquest passat industrial centrant-se en l’etapa que va des de mitjan segle XIX fins a l’últim quart del segle XX. S’hi podran veure objectes, fotografies, cartells, plànols i altres documents que testimonien les fàbriques que hi havia, moltes oblidades, que van fer de Badalona un gran centre productiu.

DESCARREGAR FULLETÓ DE L’EXPOSICIÓ

Mostra els detalls