« Tots els esdeveniments

• Aquest esdeveniment ja ha passat.

La Congregació dels Dolors de Badalona. 300 anys d’història

Del 16 de febrer al 26 de març de 2023

16 febrer 2023 - 19:00 a 26 març 2023 - 14:00

Entrada lliure amb aforament limitat

La Venerable Congregació de la Mare de Déu dels Dolors de Badalona, amb seu a l’església de Santa Maria, va ser fundada el 1723 a partir de fer-se càrrec d’una imatge de la Mare de Déu que encara es conserva avui dia. Ara, doncs, es compleixen 300 anys de la seva existència i, per commemorar-ho, el Museu li dedica una exposició i un llibre escrit per Joan Rosàs historiador i actual prior de la Congregació.

La mostra reuneix un conjunt de documents, fotografies i peces pertanyents a l’entitat, amb la citada imatge de la Mare de Déu com a protagonista. Pel que fa a la publicació, explica els orígens de la congregació, l’organització -amb un curiós tracte d’igualtat entre homes i dones- i les nombroses vicissituds viscudes al llarg de la seva història, que inclou el difícil període de la Guerra Civil.

Mostra els detalls

Inici: