« Tots els esdeveniments

• Aquest esdeveniment ja ha passat.

Evarist Arnús i Badalona (1820-1890)

Del 8 d’octubre fins al 29 de novembre

8 octubre 2020 - 19:00 a 29 novembre 2020 - 14:00

Obert de dimarts a divendres de 10 a 14 h i de 17 a 20 h; dissabtes i diumenges de 10 a 14 h.

Amb motiu del bicentenari del naixement d’Evarist Arnús i Ferrer (Barcelona 1820-1890), el Museu li dedica una exposició i un seguit d’activitats, ja que es tracta d’un personatge fonamental en la història del nostre país i de la nostra ciutat.

La seva relació amb Badalona es va iniciar de forma ben prosaica: hi va comprar una gran finca –l’actual Parc de Ca l’Arnús– com a forma d’inversió i per donar la imatge de solvència que requeria la seva dedicació al món de la borsa i les finances. Va utilitzar la propietat per passar-hi temps d’oci, i ben aviat es va implicar en alguns afers ciutadans fins al punt de convertir-se en un autèntic benefactor de la vila.

L’exposició, que presenta peces tant de les col·leccions del Museu com prestades per altres institucions, ens aproxima a la seva biografia, repassa la història de la seva finca badalonina, explica la seva labor filantròpica a la nostra ciutat, i recorda l’agraïment que aquesta li va mostrar com a reconeixement per la seva generositat.

Descarregar fulletó de l’exposició

Mostra els detalls