Carregant Esdeveniments

« Tots els esdeveniments

• Aquest esdeveniment ja ha passat.

Entre Licinis i Minicis: noves notícies sobre la família més important de la Baetulo romana

Dimarts, 22 de novembre. 19 h.

22 novembre 2022 - 19:00 a 20:30

Entrada lliure fins a completar l’aforament

La xerrada tractarà sobre la significació de les famílies Licinia i Minicia a la ciutat de Baetulo i la transcendència d’ambdues en el marc general de l’Imperi romà i especialment a Roma. Una nova lectura d’un pedestal, molt deteriorat, conservat al Museu, permet presentar algunes dades fins ara desconegudes que contribueixen a situar la societat romana de la petita Baetulo en una posició rellevant. Aquesta, depassa el que fins ara havíem suposat i permet veure una puixança econòmica molt important de la ciutat, al costat de la també petita colònia de Barcino, que les vincula clarament a ambdues en una dualitat que convé aprofundir.

La xerrada anirà a càrrec de l’epigrafista i filòleg Marc Mayer i s’emmarca en el II Cicle de Novetats Arqueològiques del Museu.

Mostra els detalls

Data: