La ceràmica de Baetulo al Museu del Disseny

El Museu ha cedit tres peces a l’exposició D’Obra. La ceràmica aplicada a l’arquitectura, que es pot veure fins a finals de gener del 2017 al Museu del Disseny de Barcelona.

La col·laboració implica la cessió temporal de tres peces, dues d’elles ubicades normalment a l’exposició permanent: un paviment d’opus spicatum -un tipus de paviment fet amb tessel·les allargades de ceràmica i que també trobem a la casa dels Dofins de Badalona-, una canonada d’aigua de la segona meitat del segle I aC. i una tercera provinent de les excavacions efectuades a la Plaça Assemblea de Catalunya, número 2 de la nostra ciutat. Aquesta teula amb xemeneia, que té una cronologia del 15 aC al 15 dC, s’acaba de restaurar i s’exposa al públic per primer cop.

L’exposició, que està comissariada pel senyor Pedro Azara i coincidirà amb el 47è Congrés de l’Acadèmia Internacional de Ceràmica, consta de quatre àmbits anomenats: ceràmica i projecte, ceràmica funcional, ceràmica simbòlica i ceràmica estètica. Les peces del Museu s’han incorporat a l’àmbit de la ceràmica funcional i comparteixen sala amb peces provinents d’Itàlia, Grècia, la península Ibèrica i de jaciments catalans com Ullastret, Empúries o Barcelona.

0 respostes

Deixa una resposta

Vols unir-te a la conversa?
No dubtis a contribuir!