Intervenció arqueològica al carrer del Temple

A finals del mes de maig es va iniciar una intervenció arqueològica motivada per una llicència d’obres en un solar del carrer del Temple, al barri del Dalt de la Vila. En tractar-se d’un solar situat dins l’àrea protegida com a BCIN del jaciment de la Cuitat Romana de Baetulo, s’està fent una prospecció per detectar la presència de restes d’època romana, sota la supervisió del Museu.

Tot i l’estat inicial de l’excavació, que durarà unes setmanes més, s’ha pogut documentar la presència de diverses estructures dels segles XVIII-XIX, entre les quals destaquen les restes d’un edifici que possiblement formava part dels estables o espais d’emmagatzematge de la Torre Vella, i dues estructures hidràuliques. Una és una mina d’aigua, que es conservarà in situ, i que fou amortitzada a finals del segle XIX, quan es va urbanitzar el carrer del Temple. Es tracta d’un canal fet amb murs de pedra lligats amb morter i una volta de maó amb una canal sobreelevada.

Entre el reblert de terres que s’han extret fins ara, es va poder recuperar una peça singular de la baixa edat mitjana. Es tracta del fragment d’un element decoratiu que probablement procedeix de l’església de Santa Maria o de la Torre Vella. A la peça s’hi pot observar una figura masculina amb un rotlle de pergamí entre les mans, feta en alt relleu sobre gres.

DESCARREGAR NOTA DE PREMSA

Interior de la mina d’aigua trobada durant els treballs d’excavació. Foto: J. Ardiaca
Vista exterior de la mina d’aigua. Foto: J. Ardiaca
Peça medieval recuperada durant les excavacions al carrer del Temple. Foto: Museu de Badalona

2 respostes
  1. Cesar
    Cesar says:

Que pasada! habría que incentivar más la arqueología, hay un grupo que hace visitas por ermitas medievales, por que no excaban alguna, desde el ayuntamiento?

Respon
    • museudebadalona
      museudebadalona says:

En el caso de las ermitas por la erosión del suelo donde se encuentran y la frecuencia de visitantes, es probable que no queden restos arqueológicos. No se descarta en un futuro hacer un estudio arquitectónico. Gracias por tu interés.

Respon

Deixa una resposta

Vols unir-te a la conversa?
No dubtis a contribuir!