« Tots els esdeveniments

Inauguració de l’exposició: Perfumeria Parera. 100 anys de Varon Dandy

Dijous 15 de desembre, a les 19 h

15 desembre 2022 - 19:00 a 20:30

Entrada lliure fins a completar l’aforament

L’exposició Perfumeria Parera. 100 anys de Varon Dandy i el llibre que l’acompanya, són el fruit d’una llarga recerca portada a terme per la historiadora Núria Casals per iniciativa del Museu de Badalona.

Es tracta de resseguir la trajectòria i l’evolució de Perfumeria Parera, que va ser la indústria badalonina més destacada del sector i una de les més importants de tot el país. També es dedica un apartat a les altres fàbriques del ram que hi va haver a la ciutat de Badalona abans de la Guerra Civil.

Fundada per Joan Parera l’any 1912, la marca estrella de Perfumeria Parera va ser Varon Dandy, creada fa justament 100 anys. Identificava, entre altres productes, una colònia, una loció i un fixador. Pionera en el seu camp, va ser una de les primeres línies de perfumeria, si no la primera, adreçada al genere masculí. Va tenir una enorme acceptació i es va vendre a molts països, sobretot de Llatinoamèrica. Altres productes d’èxit de la casa abans de la Guerra Civil van ser, sobretot, Tentación i Cocaína en Flor, però també Pin’s i Gong. Ja a la segona meitat del segle XX, van assolir molta popularitat, entre d’altres, Agua Profunda, Vereda, Giovanna, Brando, Jacq’s o Andros.

L’exposició, a banda de peces i documents dels fons del Museu de Badalona, reuneix un conjunt de flascons, envasos de cosmètics i altres objectes procedents de diverses col·leccions particulars, que també apareixen reproduïts a la publicació.

DESCARREGAR EL FULLETÓ DE L’EXPOSICIÓ

Mostra els detalls