Carregant Esdeveniments

« Tots els esdeveniments

  • Aquest esdeveniment ja ha passat.

Concert: Ressons d’Apol·lo, les Muses i Bacus

Dissabte 27 d’abril

27 abril 2019 - 22:00 a 23:00

22 h

Ressons d’Apol·lo, les Muses i Bacus és un concert de música grecoromana que evoca la sonoritat i la poesia de l’antiguitat clàssica. Inclou himnes i altres peces musicals interpretades amb rèpliques d’instruments musicals construïdes per luthiers professionals a partir de models antics. Les peces formen part d’un conjunt supervivent i fragmentari que conserva notació musical de fa dos mil·lennis: de l’època hel·lenística a l’alt imperi romà.

Aquestes notes musicals s’han descobert en inscripcions de pedra, papirs i manuscrits. En són bons exemples les peces que s’ofereixen en aquest concert: dos himnes vocals del tipus paiàn dedicats al déu Apol·lo, una sèrie d’himnes atribuïts a Mesomedes de Creta, una cançó de banquet i dues peces de caràcter bàquic.

La interpretació obeeix criteris històrics i es basa en l’estudi i l’experimentació de fonts escrites, arqueològiques i musicològiques. El concert s’acompanya de dramatitzacions i imatges evocadores que recreen l’ambient suggerit per les lletres dels himnes i la música.

Arqueoescena  

Intèrprets:

Maria Gibert: lira i epigoni

Raúl Lacilla: aulos, flauta de Pan i cors

Olga Miracle: veu i percussió

Maribel Panosa: presentació, cors i percussió

Àngels Sabaté: dramatització

Guió i direcció: Maribel Panosa

 

Venda d’entrades a partir del 23 d’abril.

Galeria de fotos

Mostra els detalls

Data:
27 abril 2019
Hora:
22:00 a 23:00
Cost:
3€
Categories d'Esdeveniment:
, ,