Donació d’un cartell publicitari de l’empresa Coma-Cros al Museu

El gener de l’any passat, el Museu de Badalona va rebre en donació de la família Coma-Cros Raventós un cartell litografiat, de gran format (210 x 78 cm), de publicitat de la fàbrica de productes químics i per l’abonament Amadeo Cros.

El cartell, signat per Antoni Utrillo i Agapit Vallmitjana i imprès pel taller de litografia del mateix Antoni Utrillo, sembla que es va fer cap a l’any 1900 donat que el mateix dibuix s’utilitza en una publicació/noticiari de l’empresa el primer número del qual és de l’any 1900.

Per les característiques del paper sobretot, el seu estat de conservació no era bo i, durant l’any 2020 s’ha pogut procedir a la restauració i consolidació d’aquest magnífic i desconegut cartell.

Una peça incorporada ja als inventaris del Museu, on  podrà fer companyia a l’altre cartell de gran format que es conserva, el de Ramon Casas de publicitat d’Anís del Mono.

0 respostes

Deixa una resposta

Vols unir-te a la conversa?
No dubtis a contribuir!