Tot a punt per a la XIII Magna Celebratio

Aquest any la Magna Celebratio, el festival romà de Badalona, arriba a l’edició número 13 i ofereix tot un seguit d’activitats adreçades a grans i petits que tindran les recreacions històriques com a protagonistes.

El Grup de Reconstrucció Històrica convidat a diversos festivals romans

El Grup de Reconstrucció Històrica de Badalona, vinculat al Museu, estarà present als festivals romans del Triumvirat Mediterrani (Empúries, 6 i 7 de maig), Tarraco Viva (Tarragona 26 a 28 de maig) i Barcelona (17 i 18 de juny). En tots ells, doncs, es podran veure demostracions d’oficis, com filar i teixir o les arts de pesca, i aprendre aspectes de la vida quotidiana dels romans, com la cuina i la conservació dels aliments o l’escriptura.

Audioguies per a les Termes i el Decumanus

Les audioguies permeten triar entre quatre idiomes: català, castellà, francès i anglès i estan a l'abast del visitant per un preu de 2 euros.

Viatge cultural a León i les Médulas

Aquest any, del 12 al 15 d’octubre, el Museu proposa un viatge cultural a León, ciutat famosa per la seva magnífica catedral, i la zona de l’entorn, on es visitaran les restes arqueològiques de les Médulas, mines d’or a cel obert que s’explotaven en època romana, i que configuren un paisatge espectacular.

Reserva prèvia al Museu partir del 2 de maig. Imprescindible dipòsit de 25 €.

Àlbum d'imatges: Industrial Montalfita SA.

L’any 1990 va fer donació al Museu i a l’Arxiu Històric de la Ciutat de la documentació de l’empresa, entre la qual també hi havia un conjunt molt interessant de fotografies. La recent defunció d’Agustí Montal Costa (Barcelona 1934-2017), que també havia estat vinculat a l’empresa, ha motivat la publicació d’aquestes imatges.