Ja podeu consultar el darrer número del Carrer dels Arbres

La revista del Museu, el Carrer dels Arbres inicia una nova etapa i estrena format digital. Al llarg de la seva història, que comença 36 anys enrere, la revista ha passat per tres etapes amb els con ...

Nou album d’imatges: Carnaval de 1983

Després de molts anys –els dels franquisme- que les festes de carnaval fossin mal vistes, retirades de l’escena pública i, fins i tot, prohibides per irreverents, els ajuntaments elegits en democràcia l’any 1979, van incorporar al calendari de les festes populars la celebració del Carnaval.

Josep Cortinas, retratista, i el carnaval

El fons fotogràfic de Josep Cortinas que es conserva a l’Arxiu d’Imatges del Museu de Badalona és ric, extens i de temàtica ben variada.

En aquest àlbum es mostra una faceta de Josep Cortinas: la de retratista. I, també, s’hi mostra com a mitjan segle passat la celebració del Carnaval era ben diferent de l’actual.

Afloren nous mosaics al vial de l'autopista

Aquests nous mosaics, així com els d'altres espais de la ciutat de Baetulo com els de les cases dels Dofins i de l’Heura, mostren l'esplendor de la ciutat en època d'August.

Noves troballes arqueològiques en el vial lateral de la C-31

Si bé les excavacions d’urgència portades a terme pel Museu als anys vuitanta ja deixaven constància de l’existència d’estructures i de paviments romans, els treballs arqueològics que s’hi estan fent ara serviran per conèixer l’estructura urbanística i l’evolució històrica d’aquesta zona de Baetulo, fins ara poc documentada.