Àlbum d'imatges: Les festes de maig trenta-cinc anys enrere

Aquests dies del mes de maig de 2017, mentre es van celebrant els diversos actes del programa de les festes, podrem repassar les que es van celebrar l’any 1982, fa just trenta-cinc anys.

L'exposició El sexe a l'època romana arriba a Palafrugell

Aquesta exitosa mostra ja s’ha pogut veure a tots els Museus que integren l’Arqueoxarxa a Catalunya, però també al Museu d’Oiasso d’Irún i al Museu de Prehistòria i Arqueologia de València

Ovidi a Baetulo

Amb motiu del bimil·lenari de la mort d’Ovidi, aquest poeta llatí tindrà un especial protagonisme durant la Magna Celebratio. A més, al Museu es pot veure un vas de parets fines d’ACO del s. I dC, decorat amb el mite d'Acteó, el caçador que va ser esquarterat pels seus propis gossos després que la deessa Diana el transformés en cérvol. L’escena s’acompanya amb unes frases de les Metamorfosis d’Ovidi.

Tot a punt per a la XIII Magna Celebratio

Aquest any la Magna Celebratio, el festival romà de Badalona, arriba a l’edició número 13 i ofereix tot un seguit d’activitats adreçades a grans i petits que tindran les recreacions històriques com a protagonistes.

El Grup de Reconstrucció Històrica convidat a diversos festivals romans

El Grup de Reconstrucció Històrica de Badalona, vinculat al Museu, estarà present als festivals romans del Triumvirat Mediterrani (Empúries, 6 i 7 de maig), Tarraco Viva (Tarragona 26 a 28 de maig) i Barcelona (17 i 18 de juny). En tots ells, doncs, es podran veure demostracions d’oficis, com filar i teixir o les arts de pesca, i aprendre aspectes de la vida quotidiana dels romans, com la cuina i la conservació dels aliments o l’escriptura.