Ovidi a Baetulo

Amb motiu del bimil·lenari de la mort d’Ovidi, aquest poeta llatí tindrà un especial protagonisme durant la Magna Celebratio. A més, al Museu es pot veure un vas de parets fines d’ACO del s. I dC, decorat amb el mite d'Acteó, el caçador que va ser esquarterat pels seus propis gossos després que la deessa Diana el transformés en cérvol. L’escena s’acompanya amb unes frases de les Metamorfosis d’Ovidi.

Tot a punt per a la XIII Magna Celebratio

Aquest any la Magna Celebratio, el festival romà de Badalona, arriba a l’edició número 13 i ofereix tot un seguit d’activitats adreçades a grans i petits que tindran les recreacions històriques com a protagonistes.

El Grup de Reconstrucció Històrica convidat a diversos festivals romans

El Grup de Reconstrucció Històrica de Badalona, vinculat al Museu, estarà present als festivals romans del Triumvirat Mediterrani (Empúries, 6 i 7 de maig), Tarraco Viva (Tarragona 26 a 28 de maig) i Barcelona (17 i 18 de juny). En tots ells, doncs, es podran veure demostracions d’oficis, com filar i teixir o les arts de pesca, i aprendre aspectes de la vida quotidiana dels romans, com la cuina i la conservació dels aliments o l’escriptura.

Audioguies per a les Termes i el Decumanus

Les audioguies permeten triar entre quatre idiomes: català, castellà, francès i anglès i estan a l'abast del visitant per un preu de 2 euros.

Viatge cultural a León i les Médulas

Aquest any, del 12 al 15 d’octubre, el Museu proposa un viatge cultural a León, ciutat famosa per la seva magnífica catedral, i la zona de l’entorn, on es visitaran les restes arqueològiques de les Médulas, mines d’or a cel obert que s’explotaven en època romana, i que configuren un paisatge espectacular.

Reserva prèvia al Museu partir del 2 de maig. Imprescindible dipòsit de 25 €.