Ja podeu consultar el darrer número del Carrer dels Arbres

Ja podeu descarregar-vos el darrer número de la revista digital del Museu, Carrer dels Arbres.

Enguany podreu conèixer com va evolucionar l’urbanisme de la ciutat romana de Baetulo del s. II fins al s. IV dC de la mà de Pepita Padrós, cap d’arqueologia del Museu, i de l’arqueòleg Jacinto Sánchez Gil de Montes.

L’anàlisi del medievalista Carles Díaz de la primera crónica del monestir de Sant Jeroni de la Murtra, escrita pel frare Francesc Talet el primer quart del segle XVII, us descobrirà la ciutat de Badalona a través de les dades recollides per aquest frare profés del monestir badaloní.

Del segle XVII, en aquest cas del 1667, és també el capbreu de la rectoría de Santa Maria de Badalona que estudia i transcriu la historiadora M. Dolors Nieto en un altre dels articles que podreu trobar en aquest número.

La historiadora Núria Casals centra el seu treball en la figura del pintor Ramon Casas, del que l’any passat es van celebrar els 150 anys del naixement, i els cartells que va crear per a la marca badalonina de l’Anís del mono, i ens trasllada a finals del segle XIX, un moment de creixement i expansió económica que transformà de socarrel la nostra ciutat.

El treball de l’arqueologa Clara Forn i del restaurador Agustín Gamarra ens acosta a un dels monuments més característics del barri de Dalt Vila, la Font de la plaça Constitució, inaugurada l’any 1922 i restaurada recentment.

La Doctora en Història de l’art, Yolanda Pérez Carrasco, ressegueix en el seu article –que forma part de la seva tesi doctoral- el periple de la col·lecció Muntadas, una de les col·leccions d’art més destacades de la història del col·leccionisme a Catalunya, que fou exposada temporalment a la masia de Can Colomer del barri de Pomar de Badalona.

Finalment el darrer article versa sobre la figura de la ballarina Àurea de Sarrà, una artista que gaudí de gran popularitat a la década dels anys vint i trenta del segle passat, i que guarda uns estrets i desconeguts lligams amb la nostra ciutat.

Esperem que la lectura d’aquest nou número de la nostra revista us resulti interessant! Bona lectura!