Emporta't Badalona a tot arreu

El nom de la nostra ciutat ha anat evolucionant al llarg del temps. La primera denominació que coneixem, Baitolo, apareix escrita en caràcters ibèrics en monedes de la primera meitat del segle I aC. Els romans, que van fundar la ciutat, la van identificar com a Baetulo, nom que es documenta en textos i en inscripcions a partir del segle I dC. Aquesta paraula anirà evolucionant fins al Bitulona que es troba escrit en l’acta de consagració de l’església de Santa Maria l’any 1112, encara que en la documentació medieval i moderna apareixen moltes altres variants del mateix nom.

El Museu vol donar a conèixer aquesta evolució perquè és un reflex de la nostra identitat i de la nostra història. Per això us ofereix la possibilitat d’emportar-vos arreu els noms de Badalona en les bosses de cotó que trobareu a la nostra botiga.

Aquestes bosses se sumen a la col·lecció de records de Badalona que ofereix la botiga del Museu, on també es poden adquirir postals, reproduccions de peces d’època romana, samarretes o diversos objectes de papereria.