Avui s'inaugura la mostra En record de Pompeu Fabra

Avui a les 7 de la tarda s'inaugura al Museu una petita mostra dedicada a Pompeu Fabra. Amb aquesta iniciativa el Museu es suma a l'Any Fabra promogut des de la Generalitat de Catalunya amb l'objectiu de commemorar els 150 anys del naixement d'aquest gran lingüista i gramàtic català, els 100 de la publicació de la Gramàtica Catalana i els 70 anys de la seva mort.

Fabra s'instal·là a Badalona l'any 1912 a la recerca d'un ambient tranquil i d'un allotjament que li permetés oferir a la seva filla Teresa -de poca salut- els aires i els banys de mar que els metges li havien prescrit. Així va començar una relació que s'allargaria fins a l'any 1939, quan la família Fabra es va veure forçada a exiliar-se.

Al llarg dels anys la figura de Fabra ha estat objecte de nombroses iniciatives i homenatges, entre elles destaquem la ruta literària impulsada des de l'Espai Betúlia que ressegueix els passos del Mestre a la nostra ciutat: