30 de Abril de 2017 (11:00)

Legio II Traiana Fortis - Cohors I Barcinum

En sessions de 30 minuts coneixerem la indumentària de l'exèrcit, les seves ordres de combat, com vivia una petita unitat dins els campaments o castra i quines feines feia la unitat d'agrimensura.

A càrrec de Barcino Oriens.

30 de Abril de 2017 (11:00)

Stadium. Els Jocs Olímpics a l'antiguitat

Veurem com s'estructuraven les diferents proves durant els Jocs Olímpics, des de la competició del pentatló, fins a la cursa amb armes i les proves hípiques que conclouran amb una carrera de dos aurigues i l'entrega de premis.

A càrrec d'Acta Combats Historiques, Fausto Rescalvo, JANO i Reconstrucció Històrica de Badalona.

03 de Maig de 2017 (19:00)

Presentació del programa d'identificació genètica

L'acte comptarà amb la participació de l'historiador Joan Villarroya.

13 de Maig de 2017 (19:30)

Inauguració de l'exposició El sexe a l'època romana a Palafrugell

L'exposició El sexe a l'època romana, produïda pel Museu de Badalona a través d'Arqueoxarxa, arriba al Museu del Suro de Palafrugell on es podrà veure fins a l'1 d'octubre.

18 de Maig de 2017 (19:00)

Taula rodona: La mort durant la prehistòria al món ibèric i el món romà

Hi participaran: Josep Bosch Argilagós, conservador del Museu de Gavà; Joaquim Garcia Rosselló, arqueòleg municipal de Mataró i Pepita Padrós Martí, cap del Departament d'Arqueologia del Museu de Badalona.